Monday, November 12, 2012

Clark, Philipines( Transit dari Kota Kinabalu sebelum keHongKong)12November 2012

12 November 2012

Perjalanan kami ke Hong Kong melalui Clark, Philipines yang kami transit semalaman..Kami dari Labuan ke Kota Kinabalu jam 9.30 pagi kemudian ke Clark jam 2.30 petang. Perjalanan ke Clark mengambil masa 1 jam setengah..

Sampai di airport DMIA ( Diosdado Macapagal International Airport), kami menunggu shuttle dari hotel yang kami akan stay malam ni..iaitu Rumi Apartelle..Lebih kurang 15 minit menunggu, sampai la Toyota Innova hotel tu..sepanjang perjalanan dari DMIA ke hotel di tepi jalan2 tu memang berderet2 pub, foreigner xpayah cakap la...bersepah2.. sabor je la..Kat sini pemandu kenderaan kat sebelah kiri ..rasa janggal lak..kadang2 tersasul gak en Hubby nak naik sebelah pemandu..

Sampai di bilik hotel, lepas letak barang2 kami solat dan rehat2..lepas solat maghrib dan isyak,baru kami naik shuttle hotel yang free untuk ke SM Mall..SM mall merupakan rangkaian mall terbesar di Philippines.
Kami jalan2 dan window shopping sahaja di sini, lebih kurang 3 jam..Kedai makanan yang biasa macam Pizza Hut, KFC,Kenny Rogers, Secret Recipe dan beberapa rangkaian restoran makanan segera tempatan, tapi memang TAK boleh masuk.sbbnya dia serve ham (pork).
Kami ke hypermarketnya dan jumpa beberapa barangan yg halal, beli la sikit,buah2an pun byk.Target utama of course la mangga pilipin..

Setel kat sini pastu balik..xboleh lama2 coz nanti penat untuk bertolak ke Hong Kong pagi2 esok tu..ok..enjoy the photos...

DMIA Epot
Mangga Pilipines yang terkenal..sedapnya
Jeepney..public transport yang terkenal kat sini

Sempat lagi lawat bahagian sayur2 kat mall ni
Cuba teka dia jual ape tu...huhuhu
Kat mall ni pun ada jual kelapa parut..siap ada mesin kelapa lagi :)




Mya n Haziq naik ni..comel betul.. dlm SM Mall ni ada benda ni..


Dkt Mall tu juga




A very big santa..preparation for christmas..one of their biggest celebration..


Inside the Mall


Oh my cutie pie..aren't they super cute?


No comments:

Post a Comment