Sunday, May 4, 2014

Preparation Percutian ke Singapore

Its May means holiday for us!
As ususal cuti kami yang panjang tapi tak lebar dan berjela-jela ialah setiap 6 bulan, awal May dan mid Nov setiap tahun.

Peringatan : Entri berkaitan kos dan  RM sebegini adalah sebagai rujukan dan panduan kawan-kawan sahaja ok. Tiada niat yang lain seperti show off atau seumpamanya.

Kali ni kami akan ke Singapore jalan-jalan dengan anak-anakOK dalam entri kali ni aku nak share tentang persiapan percutian kami.

By the way takde apa sangat yang nak diceritakan, cuma share tips tentang harga tiket, booking bilik hotel dan tiket ke USS.

Percutian ni 3 hari 2 malam sahaja. Kami akan bertolak dari Labuan ke KL pada 10 pagi  Isnin 5 Mei 2014 dan tiba di LCCT lebih kurang jam 12.30tengahari. (5 Mei AirAsia masih beroperasi di LCCT) Tak merasa nak rasmikan KLIA 2. Lepas tu kami akan meneruskan penerbangan ke Singapore juga dengan menaiki AirAsia pada jam 2.40 petang, boarding seawal jam 3 petang. Harap-harap semuanya okey..Untuk tiket Labuan-KUL, kami dah beli seawal bulan Oktober 2013, dengan harga yang sangat tidak munasarawak munasabah, iaitu RM240 untuk 4 orang return LBU-KUL-LBU. Maksudnya seorang lebih kurang RM60, sehala berapa yer kawan-kawan? ok..cuma RM30..wow..macam naik bas kan?
Masa kami beli ni, harga tambang ialah RM0 sahaja, cuma bayar tax sahaja..
Tapi ada kisah sedih sket, kami terpaksa burn tiket balik ke Labuan nanti, iaitu bertarikh 21 Mei 2014. Sebab tersalah tarikh.kena balik awal sebab mula bertugas pada 17 Mei 2014..hehehe..nasib baik lah murah harganya..

Untuk tiket KUL-SIN-KUL total untuk 4 orang cuma RM612 yang ini pun tambang RM0, tapi kena bayar tax sahaja. Yang agak mahal ialah di Singapore ada aviation levy, security fee, service fee..ayoo mahalnya..



No comments:

Post a Comment